11 Nisan 2008 Cuma

G A P Türkiye'de


16 milyar dolar cirolu Amerikalı Gap’ı Türkiye’ye getirmek için son 2 yılda 100 şirket başvuru yaptı.

Marks & Spencer’daki başarısı sebebiyle Fiba Holding tercih edildi. Türkiye’de 2008 sonuna kadar 15 Gap, 3 Banana Republic mağazası açılacak. İstanbul’daki iki mağaza iki günde 16 bin ziyaretçi çekti.

Rahat Amerikan stilini temsil eden 16 milyar dolar ciroya sahip dünyanın en büyük hazır giyim markalarından Gap’ı, son iki yılda Türkiye’ye getirmek isteyen 100 şirket ABD’deki merkeze müracat etti. Marks & Spencer’ın dünyadaki en büyük franchise’ı olan ve markayı Türkiye’nin yanı sıra Rusya ve Ukrayna’ya da taşıyan Fiba Holding, 99 rakibini geçerek, Gap’ı sonunda Türkiye’ye getirdi. Türkiye’de 2008 sonuna kadar 15 Gap, 3 Banana Republic mağazası açacak olan Fiba’nın, İstinyePark’taki iki mağaza, iki günde 16 bin ziyaretçi çekti. Fiba Holding Perakende Grubu Başkanı Oya Sener, Fiba’nın Marks & Spencer ile uluslararası bir başarı yakaladığını, dünyanın büyük kısmında bilinen başarılı bir perakendeci olduğunu söyledi. Sener "Türkiye’den müracat eden 100 firman incelendi. Bilinirliğimiz; Türkiye, Rusya, Ukrayna’daki başarımız ve finansman gücümüz Gap’a güven verdi. Mayıs 2007’de anlaşmayı imzaladık" dedi.

Asıl plan 2008’de: 3 Kasım’da İstinye Park’ta biri kadın-erkek giyim, diğeri çocuk-bebek olmak üzere iki mağaza açan Gap, 2007 yılı sonuna kadar 5 farklı lokasyonda 7 mağaza daha açacak. Mağazaların çoğu Capacity-Bakırköy, Meydan-Ümraniye, Panora-Ankara olmak üzere alışveriş merkezlerinde ay sonuna kadar açılacak. 2008 yılında da 8 mağazalık plan yapan Gap, böylece 2008 sonunda 15 mağazaya ulaşacak. Oya Sener, ciro hedeflerin 2008 yılında mağaza performansları görüldükten sonra belirleneceğini anlatarak, asıl büyük planların 2008 için yapılacağını söyledi.

Bağdat'ta amiral gemisi: 20 Kasım’da Bağdat Caddesi’nde açılacak olan 1500 metrekare büyüklüğündeki Gap mağazasıyla ilgili Sener şu bilgileri verdi: "Hem Amerika hem Türkiye için özel bir mağaza olacak. 1500 metrekare satış alanı ile bina tüm kategorilere sahip olacak. Bu mağaza tüm franchise’lar içinde bir amiral gemisi niteliğine sahip." 1969 yılında Doris ve Don Fisher’in kurduğu marka, Amerika dışına 1987’de Londra mağazasıyla çıktı.



Şimdi birkaç şey dikkatimi çekti, tebrik ediyorum sonunda GAP'i getirdiler, bugün GAP yarın bir başkası. Tamam büyük markalar büyük işler başarmışlar marketing için iyi örnekler de 16 Bin kişinin ziyaret ettiği İstinye Park'ın ilk günkü cirosunun 135.000YTL olduğunu söylesem ne düşünürsünüz. Hadi onu da geçtim 2 günde 16 bin kişi ne demek! Derler ya bedava mı dağıtıyorlar be kardeşim.(gerçi o da deil 135bin bedava değil yani) Sonuç olarak insan düşünmeden edemiyor acaba bu iyiye mi yoksa kötüye mi işaret? Olumsuz olarak düşündüğüm şeyi açıklayayım. Pazarda bu hep böyle daha önce de çok örneklerini gördük. Artık trend mi dersiniz IN&OUT mu taze mi bilemem. Beni düşündüren piyasanın bu mantıkla işleyerek dönemsel çıkışlarla yürümesi. Şirket ne kadar büyük olursa o denli iyi başlıyor sonra düşüş sonra da sabit ve ilkgünlerini aratan bir satışlarla geçiyor. Tabi herkes bişeyler düşünüyordur ama işi biraz daha geniş düşünüp ona göre çözümler bulmaya çalışmalıyız artık bence. Örneğin Mayıs ayından itibaren Nişantaşı'nda "Beyaz Geceler" düzenlenicek. Gündüz gezdiğiniz çarşı pazar aynen gece de açık olacak. Neymiş gündüz vakit bulamayan insanlar ve gece alışveriş yapmanın zevkini tatmak ieteyenler için yapılacak günlerMİŞ!! Hadi olsun bizim derdimiz o değil zaten. Ama helal olsun öyle ya da böyle en azından uğraşıyor adamlar canlandırmaya çalışıyor. Yok domates festivali yok tarihteki ilk savaş şehri yok bilmem ne hikayeleri uyduran o ünlü avrupa şehirlerinin yaptığı da çok farklı değil zaten ama herkes bu yüzden turlarla gidiyor. Neyse çok uzattım GAP geldi hoşgeldi..

Hiç yorum yok: